Monday, August 1, 2011

London - Olympic Test Event

Londýn - predolympijské preteky

Počas uplynulých dní sme sa zúčastnili na predolympijských pretekoch v Lee Valley White Water Centre neďaleko Londýna. Boli to aj prvé nominačné preteky na budúcoročné Olympijské hry pre slovenský tím. Počasie nám prialo celých desať dní, na Anglicko bolo krásne slnečné a bez dažďa. Boli to prvé preteky na tejto trati a organizátori si dali za cieľ vyskúšať si prakticky generálku na budúci rok. Týkalo sa to všetkých stránok, ktoré mali plusy aj mínusy a niekedy až prehnaných bezpečnostných opatrení, keď sme museli v plávacích vestách chodiť pozerať si trať atď.. Areál je krásne upravený, ako aj šatne a priestory pre pretekárov. Potešilo jedlo aj pitie počas pretekov, čo nebýva zvykom. Škoda bolo, že pretek bol uzavretý pre bežného diváka a mohli prísť iba akreditovaní účastníci, VIP, prip. média na posledné dva dni.

Preteky mali iný formát ako zvyčajne. Kvôli olympiáde, kde bude štartovať iba 12-21 lodí podľa kategórie, bol postupový kľúč veľmi prísny a v každej kategórii bolo náročné uspieť. Napríklad v kategórii K1 muži aj K1 ženi postupovalo z eliminácie do kvalifikácie len 21 pretekárov, v C2 12 a C1 muži 16. V eliminácii mužov bola konkurencia veľmi silná a postupová 21 bol ťažký oriešok. Bohužiaľ neuspel ani jeden slovenský pretekár kvôli trestným sekundám, ktoré ich odsunuli na nepostupové miesta. Nasledovali C1m, kde sa Maťo kvalifikoval na 2. mieste rýchlou jazdou. V eliminácii K1ž sme sa všetky zmestili do 21-tky, druhou jazdou som si zabezpečila postupové 12. miesto. V kvalifikácii som v prvej jazde urobila pár chýb. V druhej jazde som sa chcela zlepšiť a opraviť ich. Bohužiaľ sa mi to nepodarilo, bojovala som proti vode a takisto som opäť ťukala. Výsledok bol lepší, ale na postup to nestačilo, 4 ťuky sú na postup príliš veľa. Jazda by musela byť bez ťukov, aby som postúpila... Celkovo som končila na19. mieste, iba 15 postupovalo ďalej. Elena Kaliská sa prebojovala do finále, kde ju od druhého miesta delil ťuk a skončila na 6.mieste v konečnom poradí. Týmto výsledkom si zabezpečila cenné umiestnenie v bojoch o olympiádu. Vyhrala Nemka M. Pfeffeir, ktorá sa dokázala dostať do finále aj s 50, neskôr vo finále predviedla bezchybnú a krásnu jazdu.
Maťo bez problémov postúpil na 6. mieste z kvalifikácie. Na druhý deň nasledovalo jeho semifinále, kde výbornou jazdou skončil na 2. mieste. Všetko sa rozhodovalo vo finále. Bolo to napínavé, keďže posledné 3 lode boli slovenské. Maťo zašiel najrýchlejší čas celého finále o 2 sekundy, ale dva ťuky ho odsunuli na 5. pozíciu, M. Martikán vyhral, Sašo Slafkovský skončil 7. Maťo by ešte aj s jedným ťukom dokázal vyhrať, bohužiaľ druhý ťuk na 11. bránke bola príliš veľká strata. V kategórii C2 Hochschornerovci vyhrali rýchlou jazdou pred Škantárovcami, ktorí zašli všetky jazdy vyrovnane dobre a čisto. Kvalifikácia na OH bude pokračovať na MS v Čunove, ktoré sa uskutočnia na začiatku septembra a kde sa bude tiež vyjazďovať miestenka.
Náš ďalší pretek- finále svetového pohára bude už o 2 týždne v pražskej Tróji, kde s bratom veľmi radi jazdíme a tešíme sa na preteky. Maťo bude obhajovať celkové prvenstvo v svetovom pohári, ja som zatiaľ na druhej pozícii. Držte palce! Fotky dám čoskoro...

No comments: